Jury
Joakim Demmer wychował się na południu Szwecji. Po studiach fotograficznych pracował w Skandynawii jako operator obrazu. W latach 1995 – 2001 studiował reżyserię w Niemieckiej Akademii Filmu i Telewizji w Berlinie. Od ukończenia studiów pracuje jako niezależny filmowiec, dzieląc swój czas między Berlin a Malmö. Przez ostatnie kilkanaście lat zrealizował w różnych krajach liczne dokumenty, poruszające głównie kwestie polityczne i społeczne. Wiele nakręconych przez niego filmów zdobyło festiwalowe nagrody i trafiło do międzynarodowej dystrybucji. Jego dokument “Martwe osły nie boją się hien” był pokazywany w ponad 40 krajach.
Najnowszy film Joakima – “The Daughter Of…” został w 2020 roku uhonorowany niemiecką Grimme-Prize i zdobył nagrodę German Human Rights Film. Rozwijany we współpracy z Maszą Nowikową, Chiarą Minchio i rosyjskimi obrońcami praw człowieka projekt filmu dokumentalnego “The Barrier” otrzymał FUTURE DOCS 2019/2020 Award.
Filmoznawca, historyk filmu i programista filmowy. Od 2020 roku Dyrektor Artystyczny Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Przez wiele lat współpracownik Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego, Nowego Teatru w Warszawie i licznych festiwali filmowych. W latach 2008-2017 członek redakcji filmowej TVP Kultura. Wydawca, reżyser i prowadzący publicystycznych programów o tematyce filmowej. Autor kilkuset telewizyjnych i kilkudziesięciu kinowych przeglądów filmowych.
Foto: Maurycy Stankiewicz
Andrea Kuhn jest dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Filmów o Prawach Człowieka w Norymberdze. Swoją przygodę z filmem rozpoczynała od pracy naukowej w dziedzinie filmoznawstwa. W latach 2000 – 2010 była dyrektorką festiwalu filmu niemego StummFilmMusikTage Erlangen. W 2008 i 2009 roku przewodniczyła Human Rights Film Network. Współpracuje z ANHAR (The Network for Arab Human Rights Film), przez 5 lat należała do zarządu Dox Box e.V. – organizacji wspierającej filmowców w krajach arabskich.
Jest szefową Stowarzyszenia Bawarskich Festiwali Filmowych, członkinią Europejskiej Akademii Filmowej i jedną z prekursorek walki związkowej o prawa pracownicze osób pracujących przy festiwalach filmowych. W 2019 roku Andrea była jurorką TEDDY Awards na Berlinale. W 2010 roku zdobyła złoty medal w piłce nożnej podczas Gay Games, w tym samym roku jej drużyna zdobyła mistrzostwo świata International Gay and Lesbian Football Association.
Mila Schlingemann ukończyła studia medioznawcze na Uniwerytecie w Amsterdamie. Była współzałożycielką Unheard Film Festival, którego program koncentruje się na roli dźwięku w filmie. Obok pracy w kinie Kriterion, Mila zajmowała się rozwijaniem projektów i produkcją dla Rocket Cinema – zasłużonego amsterdamskiego festiwalu filmowego, łączącego film z muzyką na żywo w różnych lokalizacjach. Po kilku latach pracy jako programerka flamandzkiego centrum kultury De Brakke Grond w Amsterdamie została szefową programerów w Eye Filmmuseum – narodowym holenderskim muzeum filmu i sztuki ruchomego obrazu.
Jest odpowiedzialna za cały program filmowy instytucji – począwszy od retrospektyw, przez przeglądy tematyczne po wydarzenia specjalne oraz cykliczne, jak na przykład poświęcony VR program Xtended. Mila należy również do Rady Konsultacyjnej organizacji Transnatural, zajmującej się prezentacją sztuki łączącej człowieka, naturę i technologię. Platforma współpracuje z twórcami, myślicielami, biznesem, laboratoriami, studiami i instytutami badawczymi.
Caroline von Kuhn jest dyrektorką Catalyst – programu finansowania kina niezależnego w Sundance Institute. Przedtem była szefową działu Artist Development w SFFILM (San Francisco Film Society), gdzie założyła SFFILM Invest. Jest również współzałożycielką Points North Institute – producenta Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Camden (CIFF). Przez kilka lat pracowała dla Tribeca Film Festival – najpierw przez cztery lata zajmując się promocją, później prowadząc program Industry. Promocją filmów zajmowała się również dla firmy dystrybucyjnej Apparition oraz Film Society of Lincoln Center w Nowym Jorku.
Organizowała branżowe dyskusje dla Doha Tribeca Film Festival w Katarze oraz crowdfundingową i dystrybucyjną platformę Seed&Spark. Jako producentka ma na swoim koncie takie tytuły, jak Slow Machine (reż. Paul Felten i Joe DeNardo), Burn Country / The Fixer (reż. Ian Olds, nagroda na festiwalu Tribeca w 2016 roku) oraz własny debiut reżyserski: Like the Water. Ostatnio współreżyserowała i wyprodukowała przedstawienie I, Peer – nowoczesne spojrzenie na ibsenowskiego Peera Gynta i niepełnosprawność w świecie sztuki (Norweski Teatr Narodowy w Oslo, Old Vic / New Voices z Londynu, nowojorski Private Theatre). W 2016 była stypendystką Cannes Producers Network, zasiada w zarządach Points North Institute, BAVC i Catapult Film Fund. Jest absolwentką wydziału ekonomii i finansów University of Virginia, ma także dyplom University of Manchester.