Portret kontrowersyjnego nowojorskiego projektanta, który wykorzystuje modę do promowania społecznie zaangażowanych treści. Albo odwrotnie.
Nowojorski projektant, znany głównie z produkcji luksusowego obuwia, to postać kontrowersyjna. Odkąd Kenneth Cole przebojem wdarł się na nowojorskie salony w latach 80., współpracował z większością największych gwiazd świata mody. Światowy rozgłos zyskał jednak nie za sprawą takich czy innych projektów, a kampanii społecznych, do których udało mu się namówić celebrytów z najwyższej półki. Wykorzystując modę jako medium do promowania społecznie zaangażowanych treści, zrealizował liczne akcje poświęcone m.in. chorym na AIDS, udziałowi w wyborach czy prawom osób z niepełnosprawnością. Niewątpliwie fascynująca postać tytułowego bohatera łączy w sobie nieprzystające do siebie światy biznesu i aktywizmu. Choć zarzucano mu, że jego filantropijne kampanie są w istocie zakamuflowaną reklamą marki, niewątpliwie jest jedną z osób, dzięki którym trudne społeczne treści trafiły do milionów odbiorców. I na zawsze zmieniły świat popkultury i marketingu.
Konrad Wirkowski