Nagrodzony w Cannes film o społecznych więzach i przystosowaniu, którego ceną jest zazwyczaj rezygnacja z marzeń.
Nagrodzony na tegorocznym festiwalu w Cannes aż dwiema nagrodami dokument Deni Oumara Pitaeva to opowieść o inności, ale przede wszystkim – o odwiecznym, uniwersalnym konflikcie między jednostką a społecznością. Reżyser od lat mieszkający w Belgii próbuje się odnaleźć w diasporze Czeczenów zamieszkujących malowniczą górską dolinę w Gruzji. Jest inny, dziwny, nie potrafi posługiwać się bronią, nie pasuje do obrazu kaukaskiego macho. Dom, który zamierza zbudować, nijak się ma do miejscowych standardów. W zachowawczym, ultrakonserwatywnym świecie, ośmiela się rozmawiać o marzeniach. Próba odrzucenia gry pozorów wydaje się być skazana na porażkę. A jednak przynosi niespodziewane efekty: na jednolitej z pozoru fasadzie tradycyjnej rodziny pojawiają się rysy, na jaw wychodzą ukrywane od lat tęsknoty i rodzinne tajemnice. Społeczne role okazują się niewygodnymi maskami… W tym miejscu, którego odrealniony klimat podkreślają doskonałe zdjęcia, nic tak naprawdę nie jest takie, jakim się wydaje. Konrad Wirkowski
Pętla indukcyjna
Dostępna wyłącznie w przypadku projekcji w KINOMUZEUM
Festiwale
2025 Cannes FF 2025 Sarajevo FF 2025 DokuFest 2025 IDFA
Strona wykorzystuje pliki cookie w celu zwiększenia użyteczności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.