Głośny film o zabójstwie słowackiego dziennikarza Jána Kuciaka oraz dyskusja wokół przyszłości dziennikarstwa śledczego, do tego wykład wokół wpływu filmów dokumentalnych na świat oraz spotkanie wokół współpracy więźniów z porzuconymi psami. Zapraszamy na wtorek!
KINO MURANÓW:
- 18:00 Czy da się zabić dziennikarskie śledztwo? Dyskusja po projekcji filmu “Jak zabić dziennikarza”
Zabójstwo słowackiego dziennikarza Jána Kuciaka wstrząsnęło Europą. Choć za tuszowaniem morderstwa stał potężny aparat polityczno-mafijny, dziennikarze śledczy nie dali się zastraszyć i dokończyli dochodzenie, które stało się przyczyną śmierci kolegi.
Współpracujące ze sobą, niezależne organizacje dziennikarskie, ujawniają kolejne skandale i nadużycia władzy w całej Europie i na świecie. Ponoszą za to wysoką cenę – od inwigilacji Pegasusem, przez sądowe pozwy i zorganizowany hejt w sieci -- po groźby i przypadki przemocy. Czy niezłomni dziennikarze są w stanie wspólnie przeciwstawić się wielkiemu biznesowi z politycznymi koneksjami?
Rozmowę poprowadzi Beata Biel, szefowa Rady Fundacji Reporterów.
UWAGA! Debata będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim.
- 18:00 wykład „Wpływ filmowego dokumentu – między społecznym zaangażowaniem a marketingiem”
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Festiwalem WATCH DOCS zaprasza we wtorek 6 grudnia (kino Muranów) na drugi wykład w ramach cyklu filmowego DOC HOT SELECTION.
Wykład poprowadzi Maciej Nowicki, Prezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Autor poruszy na wykładzie takie kwestie jak osadzanie filmu dokumentu w społecznym kontekście, używanie tego medium w celach edukacyjnych a także promowanie zaangażowanych społecznie tytułów i przyciąganie publiczności na tego typu seanse.
Wstęp wolny - bezpłatne wejściówki można odbierać w kasie kina.
KINOTEKA:
Po pokazie odbędzie się spotkanie z reżyserem filmu Tadeuszem Chudym.
Co w środę?
18:00 KINOTEKA - Zrównoważona moda. Czy da się odpowiedzialnie ubrać świat? Dyskusja po projekcji filmu “Moda od nowa”
Cenę za powszechny dostęp do tanich i modnych ubrań płacą dzisiaj pracownicy niewolniczych fabryk w południowej Azji - oraz środowisko. Przedstawiciele świata mody coraz częściej angażują się jednak w kampanie informacyjne na rzecz praw ludzi, zwierząt oraz ochrony środowiska.
Za tymi deklaracjami idą konkretne próby przedefiniowania zasad lokalnej i światowej mody. Coraz łatwiej dostępne są lokalne marki przywiązujące uwagę do etycznego procesu produkcji i dystrybucji ubrań.
Równolegle rozwija się jednak praktyka greenwashingu, wytykana często wielkim koncernom ubraniowym. Czy da się zmienić cały świat mody? I jak odróżnić prawdziwą zmianę od tej pozornej?